KLM laat budget vliegers van concurrenten ervaren hoe het is om met KLM te vliegen. (KLM VR)

De nieuwe PR campagne van KLM laat budget vliegers in VR ervaren hoe het is om met KLM te vliegen.

De Dutch Royal Airline oftewel KLM introduceert een nieuwe PR campagne genaamd ‘KLM Flight Upgrader‘ waarbij budget vliegers door middel van virtual reality (VR) ervaren hoe het is om met KLM te vliegen. Aan de budget vliegers werden VR cardboards (goedkope headsets) uitgedeeld met daarop de tekst: ‘Do not disturb, pretending to fly KLM’ Ook werd er gevraagd om een in januari gelanceerde app te downloaden. De app in combinatie met de headset zorgde voor een perfecte VR ervaring. Zodra de budget vliegers hun VR headset op hadden veranderde hun vlucht in een KLM vlucht met alle voorzieningen erbij zoals; meer been ruimte, een entertainment scherm en keuze uit verschillend voedsel etc.

Normaal betaal je bij KLM soms wel 1000 euro voor een ticket

Hierdoor ontstond er al snel een soort van discussie. Is dit wel zo’n leuke PR campagne ? Mensen die normaal niet het budget hebben om met KLM te reizen een luxere reis te laten zien. Terwijl ze tijdens hun vlucht eigenlijk veel krapper zitten met minder faciliteiten. In ieder geval vinden wij het wel een hele toffe PR actie van KLM. En wij hopen dan ook dat meer bedrijven zichzelf hieraan durven te wagen in de toekomst.

Bekijk hieronder de 360 video!

bron: vrscout.com